onsdag 9 augusti 2017

353 dagar kvar och onsdag



….ja, så blev det då onsdag till slut, trist nu är mannen tillbaks på jobbet, lite ledsamt men han har mer semester kvar, så något mer kul kan vi ha. Och det positiva med onsdag är att nu börjar real life med bra mat, träning och stegräknare.
I lördags hade vi vänner på middag och så dum som jag är bjuder man på lite fetare mat och mycket mat med dessert och dricker såklart vin till alltihopa, så söndagen gjorde magen så förbaskat ont och hela dagen var bara orkeslös och trist så jag hoppas verkligen att jag tar känslan med mig den här gången att jag inte kan äta så här, varken för vikten skull, utan även för hur jag mår, att så här mår jag när jag äter fel, basta!
Och när jag äter rätt är jag glad och har massor av energi och mår så jäkla gott. 
Så på måndagen vart vi och handla och fixade, lampor bland annat och saker till trädgården och frisk mat, jag var så sugen på `clean´mat,  så det blev hemmagjorda köttbullar på oxfärs med fräsch sallad och pasta, lagom mycket ;-D. och sen började hela jag må bra igen och få tillbaka min energi.

Tisdagen stack vi till Råå och tittade på båtar fick superhjälp och i väntan på att en båt skulle komma in på försäljning käkade vi lunch inne i Råå. Det blev en fantastisk räksmörgås i en underbart fin liten stad där jag hittade en klöver till trädgården och lite piff till presenten till bröllopet på lördag.

På kvällen kom E hem, min lilla flicka som hmm... är hela 24 år och hämtade sina kitesaker för att ge sig ut på vågorna.

Och idag har jag suttit hos världens bästa frisör, Vanja, på Clipzo här hos oss.

Och nu känner jag mig inte bara fin utan till och med lite lättare med en lite fräschare frisyr så det firade jag med sushi på vägen hem som ju är 1 points per bit, nu, nu blir det solen och trädgårdshäng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar