fredag 4 augusti 2017

360, 359,358.......

.....dagar kvar och dom här sista dagarna blev lite hullerombuller dagar både med mat, steg och ja, allt :-D
Men som sagt det är ju semester några dagar till så allvaret infinner sig på onsdag när vi börjar jobba igen.
Dagarna som gått har varit mysiga, i onsdags var vi hos vänner och åt buffé där alla bidrog med något  i matväg, jag gjorde piroger som vart uppskattade också laddade vi för att sen gå och se Per Gessle på Mölleplatsen i stan, vi fick en jättetrevlig kväll och väldans nostalgisk nästan som att stå på ett dansgolv på ett disco i slutet på 80 talet.
På torsdagen insåg jag när jag såg bilder på insta att det veeerkligen är tur att jag tar itu med mig själv för jag ser inte ut om jag tror.
Vi fikade lunch hos min mamma och pappa som kändes sådär eftersom pappa reta sig på det dåliga vädret hela tiden, jaja man stängde öronen helt enkelt. Sen körde vi in och hjälpte J på hennes extra jobb medans hon stack och kollade en knuta hos doktorn och väl på väg hem sen hann vi halvägs då upptäckte jag att jag hade affärsnycklarna i byxfickan, så det var bara att vända om, ops.
Väl hemma fick vi middagsbesök av yngsta dottern och vi åt en livlig middag med feministdiskussion fast med många skratt.
Efter en intensiv dag blev det soffläge och blåbäroch egentligen tror jag inte jag gjort något ordentligt idag.
Och idag, idag är det fredag och vägdag och idag stod vågen på exakt 100 så ett halvt kilo ner, det var ner och allt ner är bra.
Mat har inhandlats och en spanx inför bröllopet på lördag har jag hunnit trycka in min kropp i och köpt, klippt gräs och ätit lunch med mannen, nu skriker kroppen efter kaffe så det ska den få.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar