tisdag 29 augusti 2017

334 dagar och sämsta veckan

Godmorgon därute....
Ja, här var det tisdag igen och en vecka och en dag har gått. Vad hände med daglig uppdatering och steg, mat med mera....ja, det har verkligen varit den värsta ångestveckan och den dämpas med vadå, skräp mat, såklart....ja fast jag vill kanske inte säga mat, för maten har jag lagat enligt viktväktarna men allt där emellan, iiisch, skärpning.....undra hur många gånger man sagt skärpning till sig själv men ack den som ger sig.

Ångest, ja för en del människor finns varken ordet eller känslan, kanske finns den men dom vet inte vad det är också lever dom vidare i godan ro. För min del rann bägaren över den här veckan och jag tog mig efter ett tag samman och funderade på hur jag skulle lösa detta för att må bra, såklart är min ovänskap med min syster det som bråkar inom mig. Så en morgon när tårarna blev för många sms jag henne att jag saknade henne och undrade om vi kunde fortsätta framåt strunta i allt bakåt och bara träffas hon och jag ibland för en fika eller så,,,,,och jag fick ett jättefint sms tillbaka, tänk vad bra det kan bli i kroppens innersta efter något så litet men stort.

För övrigt har jag ändå slarvat och inte ens haft min stegräknare på mig så nu blir det nya mål.

Jag har ett mål som började med i våras och det var att köpa en liten fin träfigur för varje 3 kilo jag blev av med detta kommer jag att fortsätta med men just står den ena damen vänd mot väggen i väntan på att jag ska uppnå minus 6 kilo.
Målen, ja.....
träna 3 gånger i veckan, vilka dagar jag vill
8000 steg
väga mig tisdagar hos Eva, inte fredagar hemma
mäta mig den sista tisdagen i månaden
och månadens mål nå 95 kilo i september
Ja det var det ,,,,
också kräftskivor, varit i bröllopslokalen när där var öppet hus med J och tittat på brudklänningar en dag och ja....
Förra tisdagen hade jag iallafall gått ner 1,5 kilo men dom har jag ju säkert gått upp denna veckan så som sagt nu blir det skärpning.

Varje dag ska det redovisas förra dagens steg, mat, och points, så det så.

                                                    Ha det bra denna tisdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar