måndag 21 augusti 2017

341 ny vecka

...ja så var det måndag och igen och en ny vecka ligger framför oss, underbart tycker jag iallafall.

Helgen har varit fantastiskt skön och avkopplande, känns skönt att få ha det så ibland. Maten har varit viktväktarmat, fast det varit helg, jamen... för ibland har helgen ju en tendens att bli lite för mysig och god men trots att E kom hem med en vän från Linköping och kitesurfade hela lördagen och sen käkade här så blevdet kyckling från viktväktarnas kokbok Amir, jag tror banne mej att varenda recept i den kokboken är god.
Dagen innan på fredagen var J hemma och då åt vi också vv mat, då blev det chicken chop thai eller nåt...:-D. Efter mat fixade vi med blommorna för att komma på bästa blomsterväggen till bröllopet (det var ju det vi köpte blommor till i Köpenhamn ) och efter lite provande kom vi fram till en outstanding lösning som kommer att bli så snyggt.
Med min bantning så drömmer jag såklart om den klänning jag vill ha och när vi var just i Köpenhamn, visade jag J ett tyg som jag tror jag skulle kunna ha hela min garderob uppsydd i och då sa hon att det var ett mörkläggnings tyg och som man använder mycket uppe på designskolan i Borås, kul att man kan älska och tycka om ett tyg som egentligen ska användas till något helt annat än just kläder, så det får det bli och det skrynklar inte, för det har jag också bestämt, skrynkelfritt, så slipper man tänka på det.
Söndagen började aktivt med en lång promenad ner till kitesurfstället och hem, efter lunch kom det en inte så söt varelse springande i trädgården ....en liten råtta och jag höll på att dö ....jag har en fruktansvärd råttskräck och spenderade i princip resten av söndagen i soffan och bestämde mig för att vi skulle köpa oss en lägenhet nere vid stranden högt upp :-O.
Som tur var nådde jag mina steg ändå denna söndag, 7369....ja nästan iallafall. Nu har mannen klippt bort all murgröna med mera som växer över våra plattor invid husväggen så man iallafall inte ger dom små icke välkomna djuren, gömställen att springa i.... fy attans säger jag!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar