lördag 29 juli 2017

364 dagar och dag ett gick bra

Lördag idag och min första dag igår gick riktigt bra. Vi har ju semester fortfarande och igår hade vi en strålande solig sådan och vi spenderade den med att köra till tippen med en halv trädgård som vi skövlat. 
Vi började såklart med frukost och jag äter samma frukost alltid när jag viktväktar och det är en riktigt grov smörgås för 3 points med 1 tsk lätta och på ena halvan har jag 10 gram 17% ost som ger 1 points och lätta tillsammans med leverpastej ger 1 points och till detta dricker jag en kopp te och sen vet jag att jag står mig till lunch, så frukost 5 points.
Till lunch blev det lättyoughort med musli och rågbröd med skinka och tomat för 8,5 points. 
Sen åkte jag och handlade mat, för är det något jag lärt mig så är det att ha rätt mat hemma, lite godis till mannen blev det och saltakattenklubbor till mig att ha när saltsuget slår till och man vill spendera 2 points på något så litet. Efter mathandling drack vi kaffe i solen och jag åt surdegsknäcke med mager mjukost för 3 points, knäckebröden har jag scannat i affären för att hitta ett som är en points per knäcke :-D.
Fredagar för oss är en speciell plats i trädgården med öl och vin och så blev det även idag, dock mätte jag upp 1 dl av de ugnsbakade chipsen som var 2 points och 2 dl vin för 5 p och jag njöt för det vet jag att man ska.
På kvällen åt vi kycklingsallad från Amirs viktväktarbok och den är såååå god för 8 points med en klick gräddfil 1 och en bit bröd för 3 och sen kolsyrar jag vatten och häller i lite fun light lime som blir 0. Sammanlagt fredag blev 35,5 och då fick jag ta 5.5 från min veckopoints på 42 och höll på att glömma redovisa mina steg som hamnade på 9769 denna fredag.


Idag vaknade vi till en regnig lördag men vad gör väl det när man ska uträtta ärende, så efter min 5 points frukost och en snabb dusch stack vi till byggvaruhuset och där blev vi länge med velande om hur vi skulle bygga våran trappa till vårt spa men det gör inget när man på köpet fick 2000 steg så när vi väl hamnade  hemma igen var det dags för lunch och som idag blev 2 smörgåsar 6p med ägg 2p och 1 dl räkor 0,5 p på en och stekta champinjoner på den andra smakade finemang och blev 8,5. 
Nu blir det häng i soffan med film, ses senare då jag tänkte lägga upp lite mått på min kropp för nu är måttband införskaffat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar