måndag 31 juli 2017

362 dagar och en solig måndag

oj, vilken underbar sommardag vi har haft idag.
Min började med en 5 km promenad med hunden och den promenaden går extra lätt när man lyssnar på Skärringer//Mannheimer från podden, dom är ju bara helt underbara och man skrattar högt emellan åt och mens jag gjorde, det lagade mannen diskmaskinen som pajade igår, den är tyvärr inte gammal nog för att gå sönder ;-(
Efter promenad fick det bli dusch, för jisses så varmt det är när solen väl är framme och efter det fick måttbandet äntligen åka fram. Jag la mig på rygg på golvet och mätte omfånget på magen precis där naveln är, då får man bästa och mest äkta måttet och det blir lätt att få precis samma placering på måttbandet nästa gång. Här blev det hela 117 cm, ops, men va, sjuttsingen det ska bort, runt överarmen var det 38 cm och på låret 67 cm. Så, så var det gjort.
Efter lunch blev det lite lampshopping och sen trillade vi över en gasolgrill som man fick för halva priset, yeay.
Lite fika och kollade att jag vid 15 hade gått 8900 steg, bravo. Sen stack vi ner till stranden och gick en runda med vovven och kollade in kitesurfarna och då också yngsta dottern som blivit superduktig på det här, så kul. Luften var underbart ljum och väl hemma blev det middag ute, en lättgjort vv         middag med pasta och lax, dock fuskade jag lite och satte i mig lite lax innan vi åt, inte bra!!!
Efter maten gjorde jag den tråkiga upptäckten att jag tappat min älskade stegräknare, så imoron blir det att införskaffa en ny....och jag vet att det finns i mobilen men den har jag inte på mig alltid :-(

Dagens frukost 5
Dagens lunch 8,5
Mellis 4
middag 10
kvällsmål 4
= 31,5
1,5 går till veckobonus som nu är 9

Sov gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar