tisdag 1 augusti 2017

361 dagar och en solig sommardag

Ja, vi fick ännu en solig sommardag och den startade så klart med mina 5 points frukost, mannen tog sen hundrundan medans jag gjorde mig klar och sen stack vi och hämtade grillen som vi köpt dagen innan och lite mursten till trädgården.
Väl hemma velade vi lite om vi skulle sticka ner till stranden eller sätta ihop grill och rensa trädgård....och det blev det sistnämnda.
Det var väl egentligen för varmt för trädgårdsarbete men väldans skönt när det väl blev klart.
På eftermiddagen fick jag svar från min syster som jag sms igår, vi har haft en paus i vårt systerskap vilket är en lång och tråkig historia som vi tar en annan gång men på grund av ett stundande bröllop måste vi nog träffas för att prata om det inte ska bli alldeles för jobbigt att vara på samma ställe, så det känns som lite ljus i tunneln.
Jag hann också med lite pirogbak som vi ska ha med hem till en vän imorgon där vi ska hänga lite innan vi ska in till stan för att höra Per Gessle :-D
Viktväktardagen har varit nästan bra förutom smak av pirog.....som tur är, är det semester än så om exakt en vecka blir vardagen vardag igen och maten mer exakt och bra.
Och såklart inhandlade jag en ny stegräknare idag, känner mig som en bättre människa med den på och sen blev det lite plastvinglas från samma affär till nästa års Rolfskärrstuga nere vid elden...nu när man vet vad som ska med :-D


Sov gott


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar