onsdag 16 augusti 2017

346 dagar kvar....

....och det är onsdag. Att det inte är tisdag idag är för att jag igår var så trött i min kropp efter att vi träffat min syster och hennes man här hemma i måndags kväll för att prata ut om en massa saker som hänt och som vi uppfattat olika. Till saken hör väl att hon är 8 år yngre än mig och att vi därför har haft ett annorlunda systerskap än andra, typ mer jag tar hand om dig, du är min lillasyster. Inte kul men ibland väljer man inte.
Men för att kunna gå på ett bröllop och ha kul så krävs det att alla har rätt energi annars får det ju vara. Vi hade ett ganska så lugnt samtal och kom en bra bit och jag tror att det till och med kunnat vända om inte min svåger precis då sa.....jag tycker att det är skönt att ni inte är i vårt liv mer.
Min syster försökte släta över det men då sa han det en gång till med högre röst och sen reste han sig upp och sa nu ska jag hem och gå ut med hunden.
Vi var ganska i chock när dom gått och både jag och mannen kan inte förstå att man kan säga något så elakt men nu får ju allting vara, frö visso har han inte alltid varit den trevligaste människan i ett rum men att han skulle bete sig så här det trodde vi aldrig om honom, han har som sagt aldrig varit särskild snäll men dock inte såhär.
Igår var det många tankar och idag vaknade jag och sa att det här är deras förlust och att det finns en anledning till att dom inte har så många vänner, så det var väl bara så enkelt att nu var det vår tur.
Man lever en gång och hade en vän gjort som han gjorde så hade det inte varit min vän, nu var det en svåger och jag tänker inte behålla honom bara för att han är en svåger. Jag har mina vänner, min underbara familj och min mans familj, så det räcker långt.
Ni undrar kanske såklart varför vi hade ett möte och då är det för att min syster för 2 år sedan köpte en liten affär och en tid efter det, inte tyckte att jag sagt att hon var duktig som köpt den och inte gett henne bekräftelse, att det sen gått 2 år då vi umgåtts, jag har kört henne och barnen på saker, bjudit på middagar och verkligen ställt upp, så har hon under tiden varit arg för att jag inte bekräftat henne , jag kan inte förstå att man då umgås med den människan, mig i det här fallet :-O....så här i skrift till er ser det galet löjligt ut men det är det förhållande vi har haft och för mig handlar systerskap om att ta och ge.
Så dagen igår fick lov att vara i koma och försöka vila, äta och sluta tänka, dock tog jag cykeln och cyklade bort till Eva på viktväktarna och det var så kul att träffa henne igen efter 9 långa sommarveckor som jag hållit mig undan. dock var det inte lika roligt att väga in mig.... 1,5 kilo upp, vilket hon peppade mig med kunde varit myyycket mer efter 9 veckor.
Så nu är det vägning 2 gånger i veckan, där och hemma.
Nu ska jag ut i trädgården och göra av med lite positiv energi....och vikt....nej, först ska jag ringa en ny kund som som spelat in på telefonsvararen, sen blir det trädgård.

Ha det skönt i solen och ta vara på dagen och ta bort negativa människor från ert liv



9700 steg blev det i måndags och igår låg den på hyllan men skulle gissa på 1000 :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar