fredag 18 augusti 2017

344 dagar kvar

åhhhh, igår var en underbar dag fast den startade klockan halv fem på morgonen. Vi åkte nämligen över till Köpenhamn för att titta på vad för slags blommor det finns vid den här tiden nästa år till bröllopet....Åh det spritter i kroppen när jag tänker på vilken mysig dag vi hade.
Först åkte vi över och gick på Gröntorget och det fanns massor, massor av underbart vackra blommor och vi köpte hem en hel del som vi ska ha för att prova att göra en blomstervägg.
Det är stort på detta häftiga ställe så vi slank in och handlade frukost efter att vi vandrat runt till alla olika grossister och när vi väl skulle betala, efter att dom brett smörgåsar och hällt upp juice, som vi provsmakat, så tog dom inte kort....ihhh, vi hade inga danska pengar, inte svenska heller för den delen, vi gick in till en kille som jag köpt buxbom och frågade om han kunde ta ut på mitt kort men det gick inte men då var han så snäll så hann bjöd oss på det hela, heeeelt underbar, tack du snälla där ute.
Sen gick vi in till nästa ställe, fast också på gröntorget, där dom säljer allt mellan himmel och jord, vaser, krukor, choklad, pynt, inredning, ljus ja allt, så då shoppade vi en del där och sen for vi vidare in till Köpenhamns centrum, parkerade bilen och promenerade bort till en av bröllopsbutikerna vi hittat på google...som hade flyttat, så snopet, men en tjej på hotellet bredvid rekommenderade en annan butik som skulle vara jättefin ....inte Lillys då utan en annan. Efter koll på kartan såg vi att både bröllopsbutiken, torvehallarna där jag ville äta lunch och stoff 2000, tygaffären,låg på Norreport så dit begav vi oss.
Och det där är Köpenhamn, inte ströget och tivoli, utan Norreport är verkligen Köpenhamn. Vi åt en underbar pizzalunch och det låter inte klokt men den funkade till en viktväktare, stenugnsbröd, ingen ost, massor av sallad på och skinka, så jag var nöjd.
Sen tog vi tygaffären och sist bröllopsaffären, och jisses där kunde man ha bokat tid men vi hade tur och dom hade en tjej ledig som kunde hjälpa oss. Så då fick vi trippa en trappa upp där det hängde hundratals klänningar och rummet var indelat i tre grupper, där man fick ett omklädningsrum och en vit skinnsoffa, kaffe och vatten.....så jag lutade mig tillbaka medans J berättade för biträdet om vad hon ville ha och sen.....sen provade och provade och provade hon, ja, jisses och hon var så klart outstanding i alla MEN jag kände ändå på hennes energi att ingen var helt perfekt. så efter måååånga timmar och en del glädje tårar,  gick vi och satte oss på ett kaffe och då gick vi igång på vad det är hon vill ha och där vet vi nog båda hur den ska se ut så frågan är bara hur vi ska hitta den.
Sen hann vi inom Lillys på ströget, den har legat där alltid vad jag minns men inte fann vi någon där heller.
Väl i bilen kände vi oss helt lyckliga efter att hittat så fantastiska blommor och kommit fram till hur klänningen ska se ut och kanske, kanske avslutades kvällen med att J och M hittat någon som vill byta sin trea till deras etta.
Jag somnade iallafall med hopp om det och med ett smile på läpparna över en underbar dag inför ett underbart bröllop och med mina steg framför ögonlocken som blev 13761 st YEAY




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar